Sammen redder vi liv
I 2021 fikk 4622 mennesker hjertestans utenfor sykehus i Norge, og hver dag faller 13 nye nordmenn om uten forvarsel. Bare 1-2 overlever, takket være at noen i nærheten tilfeldigvis behersker enkel hjerte- og lungeredning. Også mange idrettsutøvere rammes.
Nå er det utviklet et 15 minutters nett-kurs som alle bør ta (113.no).
Fotball-Norge har også engasjert seg i arbeidet for å redde flere liv. De oppfordrer alle til å ta kurset.
Stang Media fikk oppdraget med å lage kampanjefilmen for livredningskurset. Filmen er blant annet vist på alle fotballarenaer i de øverste divisjonene for kvinner og menn.
Kunde: Gjensidigestiftelsen
Lansert: 2022
Presentasjon av Maskinistforbundet
Stang Media har laget den nye presentasjonsfilmen av Det Norske Maskinistforbund. Målet er å vise at forbundet ivaretar interessene til en lang rekke yrker på land og sjø. Med utgangspunkt i langfilmen, produserte vi 9 kortfilmer, tilpasset sosiale medier.
Kunde: Det Norske Maskinistforbund
Lansert: 2018
Synshemmede bruker også Smarttelefon
Stang Media har laget årets kampanjefilmer for Norges Blindeforbund. I år er fokuset rettet mot apper for Smarttelefon..
Kunde: Norges Blindeforbund
Lansert: 2019
Passering av planovergang
Læring:
Filmen informerer om hvordan man skal passere planoverganger med bil. Blant annet skal den benyttes i teoriundervisning for førerkort.
Kunde: Bane NOR
Lansert: 2017
Cøliaki i barnehager
Kampanje:
Det er enkelt å tilrettelegge for barn med cøliaki i barnehager.
Kunde: Norsk cøliakiforening
Lansert: 2018
Stopp nedbemanningen
Kampanje:
En av Norsk Sjøoffiserforbunds kampsaker er å stoppe nedbemanningen på skip langs kysten. I den sammenheng laget Stang Media denne filmen. Filmen har i årene etter blitt adoptert av en rekke maritime organisasjoner rundt i verden og har blitt avspilt flere millioner ganger.
Kunde: Norsk Sjøoffisersforbund
Lansert: 2015
The Norwegian Way
Presentasjon:
Dette er en film som gir innblikk i flyselskapet Norwegian. Hvem de er og hvor de kommer fra. I 2014 var dette Norwegians offisielle selskapsfilm.
Kunde: Norwegian
Lansert: 2014
Hindringen
Kampanje:
Bane NOR hadde et sterkt ønske om å bevisstgjøre ungdom om risikoen ved planoverganger og det å oppholde seg i nærheten av jernbanespor. Denne filmen var en vesentlig del av kampanjematerialet.
Kunde: Jernbaneverket
Lansert: 2016
UMOE
Presentasjon
UMOE er et stort konsern. Denne filmen gir et innblikk i selskapets omfattende virksomhet, blant annet i Brasil, Canada og Norge.
Kunde: UMOE
Lansert: 2014
Bane NOR
Presentasjon
Ved nyttårsskiftet kom Bane NOR til verden. Vi produserte lanseringsfilmen til det nye statsforetaket som har sine røtter i Jernbaneverket.
Kunde: Bane NOR
Lansert: 2017
Skoler på Madagaskar
Minidokumentar:
Dette er en av mange filmer Stang Media har laget fra Kiwis skolebyggingsprosjekt på Madagaskar. Stang Media har fulgt prosjektet siden oppstart i 2010. Til nå har Kiwi bygget 20 skoler i samarbeid med Unicef i dette fattige landet.
Kunde: Kiwi
Lansert: 2015
ERTMS Onboard
ERTMS er jernbanens nye signalsystem. Denne filmen er en av flere Stang Media laget om dette komplekse nye og digitale signalsystemet.
Kunde: Jernbaneverket
Lansert: 2016
Kalvåg fiskerihamn
Lobby:
Mange beslutningstagere sitter på bunker av dokumenter de må lese gjennom før standpunkt bestemmes og beslutninger tas. Det tar mye tid, en tid de fleste har for lite av. Denne filmen ble laget for å vises personer i relevante maktposisjoner. Den virket. Utbygging av Kalvåg fiskerihamn kom inn i Nasjonal Transportplan fra 2019.
Kunde: Kalvåg fiskerihamn
Lansert: 2017
Åpning sykkelhotell
Reportasje:
I forbindelse med mange av jernbanens stasjoner bygges det sykkelhotell. Denne reportasjen er fra åpningen av sykkelhotellet på Sandvika stasjon.
Kunde: Bane NOR
Lansert: 2017
BB hundre år
Jubileum
I 2013 ble rederiet Buksér og Berging 100 år. Dette er filmen om selskapets mangfoldige historie.
Kunde: Buksér og Berging
Lansert: 2013
Kystens helter
Stang Media produserte denne filmen for Norsk Sjøoffisersforbund, som en hyllest til deres medlemmer. Norge er helt avhengig av sjøfolk som sørger for at folk og varer daglig kommer dit de skal, til alle kriker og kroker av det langstrakte landet.
Kunde: Norsk Sjøoffisersforbund Lansert: 2018